Sabtu, 12 Februari 2011

Penyalahgunaan harta-benda Awam.

Baru-baru ini Waroom UMNO menganjurkan ceramah politik di sekitar kawasan Lenggong.Apa yang ingin dipertikaikan ,berhubung dengan penyalahgunaan premis awam seperti Dewan orang ramai untuk tempat berceramah.Insaflah UMNO, Dewan tu hak awam atau orang ramai.Kalau nak berpolitik gunalah premis sendiri.Tidak setakat itu saja. Umno telah memperkudakan pelbagai agensi kerajaan.Bagaimana Ceramah politik boleh dijalankan dirumah individu dan bagaimana permit ceramah boleh diluluskan dalam jangka waktu singkat.Jika PR hendak mengadakan ceramah pelbagai syarat dan peraturan terpaksa dipatuhi,spr ceramah mesti dibuat hanya di Markas.Permit mesti dipohon dalam tempoh dua minggu.Tapi sebagai Partai bermaruah,semua itu PR patuhi.

Kalau berceramah tu biarlah profesional,jangan sedap-sedap hentam peribadi orang aje.Kalau ceramah tak dapat sambutan penduduk setempat,jangan naik berang.Kata mendakwa diri orang cerdik dan bijak,gunalah kelebihan itu untuk memikat dan menarik kehadiran lebih ramai audien.

Tak perlu takut dan gentar menghadapi PR.Bukankah pelbagai media dan agengi Awam telah dipaksa dan dikerah untuk membantu kempen pilihanraya UMNO?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan